Med 10 dage til Klampenborgs sæsonpremiere arbejdes der heftigt på banens publikumsareal, hvor der lige nu opføres en terrasse ud for Owners’ & Trainers’ Lounge. Terrassen er sponsoreret af Taittinger, som også serverer champagne for alle årets vindere.
“Åbningen af vores Owners’ & Trainers’ Lounge har været en stor succes, og der har kapacitetsmæssigt været brug for at udvide serveringen i dette område. Den nye terrasse vil være mulig at leje på løbsdage, men derudover er den selvfølgelig åben for publikum, som gerne vil nyde mad og drikke under åben himmel. Og hvis terrassen bliver en succes, har vi mulighed for at udbygge den yderligere”, forklarer Klampenborgs direktør Nicholas Cordrey til GalopSport.
“Vi har i denne sæson intensiveret samarbejdsaftalen med Taittinger, der udover at sponsorere Skandinavisk Ladies Cup for kvindelige amatørryttere på Damernes Dag i september, også forærer en flaske champagne til den vindende ejer af hvert eneste løb sæsonen igennem. Så jeg forventer, at der springer en del propper på Klampenborg i 2016”, fortsætter han med et smil.
Og nu vi er ved vinderne, så er Klampenborgs sejrsområde i år kun forbeholdt den vindende hest og ikke som tidligere både nummer ét og to gennem mål.
“Det har vi valgt dels for at intensivere det fokus der bør være på en vindende hest og dens ejer, træner og jockey, men også af sikkerhedsmæssige hensyn, da der ikke er meget plads til præmieoverrækkelse når også løbenes sponsorer er med”, slutter Nicholas Cordrey.