“How to make racing more fun”

Nøglen til at ændre fald i omsætningen og på sigt opnå en stærkere industri, er at skabe en mere kundevenlig og adrenalin-drevet væddeløbsdag. Dette er Murray Reichensteins synspunkt. Den tidligere Chief Financial Officer og vice president hosE-Business holdt foredrag i anden del af den 31. Asian Racing Conference tirsdag formiddag.


Reichenstein henførte til resultatet af en undersøgelse foretaget af the Racecourse Business Results Improvement Team (RBRIT), der var hyret af The Hong Kong Jockey Club til at finde årsagen til det dalende tilskuertal og omsætning.

Call-center klarer alt
“Vi blev nødt til at øge underholdningen på banerne og forbedre hele kundeservice-området”, sagde han. “For eksempel har vi nu et “call center” som både tager imod spil, kan arrange bordreservationer og så videre. Det er kun ét nummer og det gør livet meget lettere for kunden”.

“Vi introducerede fun zones for børnefamilierne, Beer Gardens og nye steder for de unge, turister og kvinder, samt et miljø for firmaunderholdning – vi er nødt til at pleje den nye generation af kunder”.

“Vi renoverede galopbanens faciliteter og tilførte adrenalin til de gamle, trætte områder”.

Harmoniser væddeløb og avl
Maurits Bruggink, Executive Director i the International Federation of Horseracing Authorities (IFHA) fortalte herefter om vigtigheden at af harmonisere væddeløb og avl over hele verden, både for at øge interessen for produktet og for at komme ulovlige spilletjenester til livs.

Han opfordrede væddeløbskloden til at implementere datasystemerne så det bliver lettere at skabe simulcasting og sammensatte puljer, hvilket ville betyde en større chance for at opnå det som alle spillere håber på – en gevinst der ændrer ens liv.

Galopsportens største trussel kommer indefra
“Den største trussel imod væddeløbssporten kommer muligvis ikke fra casinoer, lotterier eller online spil, men derimod fra industrien selv, der er langsom, uprogressiv og protektionistisk”. – Sådan udtaler Ken Kirchner, chef for Falkirk International på tredje del af konferencen.

Produktet er ikke godt nok
“Spillere vil have action og de forsvinder fordi vi ikke byder dem et produkt der er godt nok. Hvis du kun giver dem væddeløb to gange om ugen, hvad skal de så lave på de fem resterende dage?”. – I en hårdt rammende tale forklarede Kirchner, at det nu er væddeløbsportens tid til globalt sammenhold med tanke på en samlet simulcasting og spille-strategi, men han sluttede sin tale med optimisme:

“Der har været større fremskridt igennem de seneste seks måneder, end i de seneste seks år, men det vigtigste er at følge problemet helt til dørs”.

Picture of Filip Zwicky

Filip Zwicky

Stifter / Ansvarshavende redaktør. Mere om forfatteren

Seneste artikler

Scroll to Top