fbpx

Hestesportens Medier lukkes ned!

Trav- og galopsportens fælles platform, Hestesportens Medier, bliver fortid ved udgangen af første kvartal i 2013. Det står fast, efter Hestesportens Finansierings Fond torsdag eftermiddag offentliggjorde nedenstående pressemeddelelse, der bringes i sin helhed.


Hestesportens Medier var i sin korte levetid medvirkende til publiceringen af spillebladet Racing News og websiden travoggalop.dk, som fremover vil blive varetaget i andet regi.

Det seneste tiltag fra Hestesportens Medier var SMS Service, hvor kunderne for 2 kroner per SMS kunne få tips direkte fra trænerne.

Lidt over 50 abonnementer havde i slutningen af januar tilmeldt sig ordningen.


Læs Pressemeddelelsen i sin helhed herunder – OBS: Den nedenstående pressemeddelelse er en opdateret udgave i forhold til den først publicerede.

Hestesportens Medier ophører

Hestesportens Medier forventes afviklet ved udgangen af første kvartal. Centrets aktiviteter vil som planlagt overgå til sportens nye driftsselskab.

Dansk Hestevæddeløb skal fortsat blive bedre til at kommunikere både i forhold til interne samt eksterne interessenter.

Det var et af budskaberne, som leder af strategiprocessen, Poul H. Lorentzen, fremførte, da han i starten af denne måned fremlagde det foreløbige strategioplæg ved Hestesportens Galla på Fyn.

De første skridt på vejen mod at skabe bedre kommunikation bliver en omstrukturering af de aktiviteter, der i dag findes i hestevæddeløbssportens fælles kommunikationsafdeling, Hestesportens Medier.

”En af strategiens grundpiller er at udvikle den fortælling, der skal løfte væddeløbssporten væk fra en position som nichesport over til at være en folkesport. I denne omstillingsproces har vi vurderet, at det er nødvendigt at gennemføre strategisk omstrukturering af Hestesportens Medier for at sikre en mere effektiv og relevant kommunikation,” forklarer Poul H. Lorentzen.

Beslutningen om at nedlægge Hestesportens Mediecenter er taget i fællesskab af DTC, Dansk Galop og HFF, og den betyder i praksis, at mediecentret ophører som selvstændigt selskab i løbet af første kvartal i år.

”Grundidéen med at skabe Hestesportens Medier var god, og mediecentret har i løbet af sin levetid søsat flere fine tiltag. Men vi må også konstatere, at der fortsat er behov for at udvikle det medietryk og synlighed i den brede befolkning samt være det kommunikative serviceorgan for baner og organisationer, og dette sker bedst ved at placere aktiviteterne i sportens nye driftsselskab, som det var forventningen ved centrets stiftelse,” vurderer Poul H. Lorentzen.

De forskellige tiltag, som med tiden er sat i værk af Hestesportens Medier, vil nu blive vurderet af strategiprocessens styregruppe og den midlertidige ledelse i fællesskab, og vil blive videreført i den nye struktur for Dansk Hestevæddeløb.

”Vi har undervejs i strategiprocessen valgt at udfordre os selv på, at der ikke må være nogen hellige køer, så derfor er alt i spil. Nu skiller vi i princippet Hestesportens Medier ad, for at genopbygge det i et nyt regi, centralt i sportens nye driftsselskab,” forklarer Poul H. Lorentzen.

I det nye set-up har den midlertidige ledelse fundet det hensigtsmæssigt, at skille sportens nyhedsformidling og den kommercielle kommunikation, i form af marketing, imagearbejde og branding, fra hinanden.

”Det gør vi dels for at sikre journalistisk uafhængighed og dermed legitimitet i nyhedsformidlingen, og så fordi den kommercielle kommunikation hænger så uløseligt sammen med det salgs- og eventarbejde, der skal etableres centralt i sporten”, uddyber Poul H. Lorentzen og fortsætter:

”Helt overordnet er den konkrete udfordring at forbedre kommunikationsarbejdet, samtidig med at vi finder besparelser i driften, som så kan investeres under overskriften ”Bedre sport”.

Direktøren for Hestesportens Medier, Ulrik Boss, fratræder som konsekvens heraf sin stilling snarest, men står til rådighed i afviklingsperioden. Der drøftes ansættelse med Hestesportens Mediers medarbejdere om ansættelse i det nye driftsselskab.

I den midlertidige ledelse er det Lundens kommercielle direktør, Nicolai Kaas Nordstrøm, der er udpeget til at lede den kommercielle afdeling gennem forandringsprocesserne og Henrik Ebbesen fra Væddeløbsbladet tilsvarende den nyhedsformidlende kommunikation.

Picture of Filip Zwicky

Filip Zwicky

Stifter / Ansvarshavende redaktør. Mere om forfatteren

Seneste artikler

Scroll to Top