The Groom er inde i Derbybilledet

Træner Ewy Nordling har her på et hængende hår skaffet sig en måske hårdslående derbykandidat i form af vallakken The Groom (French Groom – Saucy Girl).

The Groom vandt ved tirsdagens løb i Stockholm en meget let sejr på 3,5 længde under Gunnar Nordling, der efter løbet udtalte, at næste start bliver i Dansk Derby.

The Groom har kun startet to gange i år og har vundet begge gange over 2400 meter.

Det er en hest i fortsat udvikling, og hans mor vandt både Dansk og Norsk Oaks, så der er helt klart kommet endnu en hest med i favoritgruppen til Dansk Derby den 25. juni.

Seneste artikler

Scroll to Top