Poulsen: Ikke umuligt, at Dano-Mast starter i Danmark

“Det er ikke umuligt, at Dano-Mast kommer til start i Danmark senere på året”, udtaler Flemming Poulsen torsdag morgen.

Den 7-årige Unfuwain-søn er blevet tilmeldt Prince Of Wales’ Stakes (Gr.1) på Royal Ascot den 18. juni, men hingsten bliver kun transporteret til England såfremt han er 100% i orden og klar til endnu engang at kæmpe imod nogle af verdens bedste heste.

“Hvis Dano-Mast ikke når at blive klar, vælger vi i stedet at lade ham løbe Pokalløb (L) på Derby-Dag”, siger Flemming Poulsen.

Det er ingen hemmelighed, at hele kredsen omkring Skandinaviens bedste galopheste altid har tørstet efter at vinde Danmarks eneste Gruppe-3-løb, Scandinavian Open Championship, og ifølge delejer Kim Elsass er denne opgave også med i de nye planer for Dano-Mast.

“Dano-Mast har aldrig været 100% fit til Scandinavian Open, men det kan han forhåbentlig blive i år. Efter Scandinavian Open påtænker vi en start i Grosser Preis von Baden (Gr.1) i Tyskland, som er en del af World Series”, siger Kim Elsass, og fortsætter:

“Efter turen til Tyskland er alt endnu usikkert. Vi har en række løb i tankerne, heriblandt Canadian International (Gr.1) på Woodbine, Emirates Champion Stakes (Gr.1) i Newmarket, og så selvfølgelig den ultimative satsning, Prix de l’Arc de Triomphe (Gr.1) i Paris”.

Seneste artikler

Scroll to Top