fbpx

ATGs danske selskab: Sådan vil Derby25 tiltrække nye spillere

Det danske spillemarked har fået en ny hest i folden. Navnet er Derby25, og med et moderne og mobilt mindset er ambitionen hos den nye spilleplatform at øge interessen for hestevæddeløb i Danmark.



Nyhedsmeddelelse fra Bet25:

“Vi ønsker at nytænke spil på hestevæddeløb, og generelt er brugeroplevelsen et nøgleord i vores produkt. Derfor har vi også haft stor fokus på at skabe en simpel og moderne platform for både garvede og nye spillere, der imødekommer et ellers komplekst spilprodukt – Vores tankegang er mobile first, da vi mener, at fremtiden for hestespil i høj grad ligger på mobilen”, udtaler Henrik Friis, der er CEO i Bet25 A/S – selskabet bag Derby25. 

Derby25 har i de seneste 14 dage været online med en betaversion, hvor det har været muligt at spille på de danske baner. Og efter at have testet systemet for større datastrømme, er der nu også blevet åbnet for spil til de svenske løb. 


Version 1.0

I første omgang udkommer Derby25 i en version 1.0, hvor man kan spille på de velkendte danske spilformer samt de store V75- og V86-puljespil fra Sverige. Det er dog meningen, at der løbende vil blive bygget ovenpå det nuværende produkt.

“Den første version af Derby25 bliver med løb fra danske og svenske baner, men igennem 2019 og 2020 vil vi tilføje flere baner, flere spiltyper og generelle produktforbedringer, der alt sammen skal være med til at forbedre spiloplevelsen”, fortæller Erman Bozdogan, produktchef hos Derby25, og fortsætter: 

“Senere på året vil vi samtidig lancere en Derby25-app, der skal gøre det endnu nemmere at spille med fra mobilen, ligesom det vil blive muligt at spille på Derby25 hos vores mange retail-forhandlere rundt omkring i landet. Dermed bliver 2019 på mange måder et år, hvor vi gradvist vil forsøge at tilpasse os markedet på bedst mulig vis”. 

Derby25 er etableret af folkene bag Bet25 A/S, der foruden den nye spilleplatform til hestevæddeløb også omfatter Bet25 (sportsbetting), Rød25 (casino) og CasinoGo (mobilcasino).

Bet25 A/S blev i starten af 2019 overtaget af den svenske hestespilgigant ATG.


Sådan vil Derby25 tiltrække nye spillere til hestevæddeløb

Q&A omkring Derby25 og deres ambitioner om at øge interessen for hestevæddeløb i Danmark.

Med nyheden om, at Danmarks nye hestespilsprodukt, Derby25, er gået i luften, rejser sig samtidig en række spørgsmål. Derby25’s produktchef, Erman Bozdogan, hjælper med at besvare de mest oplagte.


Hvorfor lancerer I først Derby25 nu, når I har haft licens til at udbyde spil på hestevæddeløb i over et år?

– Vi valgte at bygge vores eget system fra bunden, så vi kunne lave et unikt hestevæddeløbsprodukt, hvor vi selv bestemmer, hvordan navigering, design, mobil og alt udvikling skal fungere og se ud.

– Det har forsinket processen, men til gengæld har det givet os muligheden for at udvikle en brugervenlig platform, som i vores optik er afgørende for at løfte spillet på hestevæddeløb.


Hvad vil I gøre for at tiltrække nye spillere?

– Vi tror på, at vi med et mobilt produkt og fornyet fokus på markedsføring af hestevæddeløbsspil kan være med til at øge interessen for både garvede og nye spillere.

– Vi ved, at livebetting udgør 70 procent af al sportsbetting, og det konstante spændingsunivers har et stort, ungt publikum, som vi vil forsøge at få til at spille på hestevæddeløb.

– Derudover ser vi et stort potentiale i gruppen af såkaldte lottospillere, der drømmer om den store milliongevinst. Over for dem vil vi gøre en ekstra stor indsats for at markedsføre de svenske puljespil, siger produktchefen.


Hvordan vil I sikre omsætningsfremgang i hestevæddeløb? 

– I de seneste fem år har vi opbygget en stor kundedatabase gennem vores tre spilleprodukter (Bet25, Rød25 og CasinoGo), og dem vil bruge til at skabe krydssalg ind i hestevæddeløbsspilproduktet.

– Desuden vil vi også trække på al erfaring fra vores svenske ejere, ATG, der om nogen ved, hvad det kræver at skabe omsætning på hestevæddeløb.


Hvad betyder det, når der i pressemeddelelsen står, at I tilbyder en simpel og moderne brugerplatform? 

– Vi har gjort det nemt og overskueligt at finde sine heste og sætte sit spil. Og med bare tre klik kan man faktisk spille med om millionerne i de svenske puljespil.

– Med let tilgængelig statistik på de mobile platforme har det samtidig været et fokuspunkt at klæde spillerne bedst muligt på, inden de sætter deres spil.


Hvornår forventer I at kunne præsentere den næste udvikling til Derby25? 

– Vi er gået i luften uden en resultatservice, og det vil blive en af de første tilføjelser efter lanceringen. Inden længe vil vi også være klar med små forbedringer til de arkiverede løb i startlisten, ligesom det er en høj prioritet at få tilføjet flere løb fra udenlandske baner.

– Men vi lytter meget til spillernes ønsker og lader dem være med i udviklingsprocessen, da vi mener, at deres inddragelse er med til at skabe et bedre produkt, slutter Erman Bozdogan.

Besøg Derby25 hér.

Picture of Filip Zwicky

Filip Zwicky

Stifter / Ansvarshavende redaktør. Mere om forfatteren

Seneste artikler

Scroll to Top