Lige som det var tilfældet ved Miss Et Tois sejr i Mowerinaløb, blev det også i den norske udgave af 1000 Guineas en maiden der nåede først over stregen.
Ewy og Gunnar Nordling havde en stor søndag eftermiddag på Øvrevoll. Ikke nok med, at parret vandt Oslo Cup (L) med Royal Crusade – de vandt også dagens anden hovedbegivenhed, Norsk Jockeyklubs Sprintløp (L) med importen Waquaas, der tegner til at blive en af Skandinaviens bedste sprintere.
Gunnar Nordling har Skandinaviens højeste sejrsprocent i år, og den svenske jockey vinder i øjeblikket løb på stribe. I Oslo Cup (L) over 2400 meter startede Ewy Nordling Royal Crusade med Gunnar Nordling i sadlen.